Suomijos vairuotojai puikiai važiuoja bet kokiomis sąlygomis

Vairuotojai labai tiksliai laikosi eismo taisyklių, visų kelio ženklų nurodymų. Niekur neteko pastebėti pervažiuojančių ištisinę ašinę liniją, pažeidžiančių pravažiavimo pirmumo teisę nereguliuojamoje sankryžoje. Daugumoje Suomijos kelin greitis apribotas iki 80 km/val, kai kur iki 60, 100 ir 120 km/ val. Už greičio viršijimą vairuotojai moka dideles pinigines baudas. Dar griežčiau baudžiama už alkoholinių gėrimų vartojimą. Nors ir visai nedaug išgėrus vairuotojas gali būti nubaustas kalėti. Vaikai, keliu einantys mokyklą, turi prisisegę šviesą atspindinčius ženkliukus, kurie vaizduoja žvėrelius ar pasakų herojus. Tokius ženkliukus vaikai mielai nešioja.

Suomijos vairuotojai puikiai važiuoja bet kokiomis sąlygomis. Labai populiarus mokymasis vairuoti automašiną ant ledo, nes dažnai Suomijoje keliai būna apledėję, o neturint tokių įgūdžių, avarija neišvengiama. Žiemos metu nuo užšalusių ežerų sniegas nuvalomas taip, kad ledas imituotų vingiuotą kelią, ir kiekvienas automobilistas, turintis noro ir laiko gali čia treniruotis. Pavojaus nėra jokio — nuslydus nuo kelio blogiausiu atveju teks išstumti automobilį iš sniego pusnies.

Suomijoje žiemos metu nei gatvėse, nei keliuose nebarstoma druska, nes druskos naudojimas pridaro daugiau žalos negu naudos (transporto priemonių korozija, neigiamas poveikis augmenijai ir kt.). Žiemą beveik visi automobiliai „apaunami“ padangomis su spygliais.

Suomijos keliuose sutiksi automobilius pagamintus viso pasaulio šalyse. Pastaruoju metu paplito japoniški lengvieji automobiliai ,Toyota„,Datsun“, „Mazdų“ kasmet parduodama apie 25 tūkstančius. Nemaža šalyje ir tarybinių lengvųjų automobilių.

Tai mūsų „Žiguliai“ („Lados“), įvairių modelių „Moskvičiai“, „Volgos“. Pirmą kartą į Suomiją tarybiniai automobiliai buvo eksportuoti dar 1949 m: tada firma „Konela“ pardavė gyventojams 500 lengvųjų automobilių „Moskvič-400″. Nuo to laiko „Konela“ pastoviai parduoda įvairias tarybines mašinas. Dabar labai populiarios tarybinės „Lados“. Kasmet Suomijoje viso parduodama per šimtą dvidešimt tūkstančių lengvųjų automobilių, iš kurių nemažą dalį sudaro mūsų „Lados“ ir „Moskvičiai“, kurie vėliau superkami automobiliai Vilniuje.

Suomijoje šalia slidinėjimo labai mėgstamas ir automobilių sportas. Lenktynių čia būna labai daug ir įvairių, kai kuriose gali dalyvauti kiekvienas automobilistas. O garsiajame Suomijos rali „Tūkstantis ežerų“ dalyvauja ir lietuvių automobilistai, laimėję čia ne vieną pergalę. Galima drąsiai tvirtinti, kad nėra Europoje kitos šalies, kur paprastas automobilistas mokėtų taip meistriškai vairuoti kaip Suomijoje. Todėl čia užtikrintai ir džentelmeniškai važiuoja ne tik visame pasaulyje garsūs ralistai Mikkola, Aaltonenas, Taivonenas, Vatanenas, bet ir visi automobilistai.

Ledynai nušlifavo Suomijos reljefą, todėl keliuose tenka įveikti daug įkalnių ir nuokalnių. Suomiai juokauja, kad jie dalį kelio pralekia oru. Dėl to įvyksta ir avarijų.

Suomijos kelių tinklas nėra ypatingai tankus, tačiau keliai kruopščiai prižiūrimi. Jei kelias asfaltuotas, jis visada lygus, ašinė ir kelkraščio linijos ryškios net nuošaliausiuose keliukuose. Beje, linijos, pėsčiųjų perėjos dažnai ne dažomos, o klijuojamas specialus plastikas ant asfalto. Daug kelio ženklų, daugelis užmiesčio sankryžų bei atskiri kelių ruožai apšviesti. Miestuose daug sankryžų, pėsčiųjų perėjų reguliuojama šviesoforais, kuriuos gamina Helsinkio firma „FISKARS“. Koordinuoto eismo regbliavimo aparatūra, sukurta šioje firmoje, reguliuoja eismą kai kuriose olimpinio Talino ir Vilniaus sankryžose.

Šaltinis – ROTORINIO VARIKLIO IŠRADĖJAS INŽINIERIUS FELIKSAS VANKELIS

Patiko? Pasidalink

Fiksuoto kiekio atsargu kontroles modelis

  1. Proceso – tos, kurios dalyvauja gamybos, vežimo procesuose.
  2. Ciklo – likutis atsargų, esantis naujam užsakymu ciklui.
  3. Patikimumo – jos dalyvauja sudarant patikimumo fondą. Jis sudaromas tada, kai norima apsisaugoti nuo tiekimo sutrikimų. Tačiau reikia įvertinti ar reikia jį turėti galima patikrinti lyginant konstantinį dydį (fondo turėjimą, to sąnaudas su sustabdytos gamybos nuostoliais – materialiais – nepatirtas pelnas, marketinginiais – pablogėjęs patikimumas, įvaizdis).
  4. Sezono atsargos – jos pačios atsiranda, jų poreikis egzistuoja, jas galima paimti – priklausomai nuo sezono. (Bulvės, bikini, miškas, paimamas tik žiemą).

Fiksuoto kiekio atsargu kontroles modelis:

EOQ – ekonominis užsakymų dydis.

  • Saugojimo galimybes
  • Atsivežimo keliu galimybes
  • Vartojimo intensyvumas
  • Užsakymo vykdymo laikas

Fiksuoto intervalo atsargų kontrolės modelis:

Paskaičiuojame likutines ciklo atsargas ir daromas naujas užsakymas kas tam tikrą pastovų laiką. Yra trūkumų, mums kaip įmonei: jeigu ciklo atsargos bus didelės, kinta užsakymų kiekiai ir jeigu atsiranda labai mažas užsakymas jis bus ekonomiškai nenaudingas (transportavimo kaina). Bet reikia daryti užsakymą, nors ir mažesnį, kad pateisinti savo egzistenciją, kad parodyti kad vis dar esam sistemoje, dirbam.

Logistikos tiekimo grandis

Kanalas – tai logistikos grandinės dalis, jungianti gamintoją ir vartotoją. Tai valdoma logistikos grandies dalis. Geografinė produkto ekspansija – kuo didesnė geografinė aprėptis, produkto pateikimas kuo toliau nuo vartotojo.

Gamintojo/tiekėjo tikslai:

  • Patekti į paskirstymo kanalą (arba sukurti kanalą)
  • Užtikrinti minimalius paskirstymo ir sandėliavimo kaštus
  • Vystyti santykius su tarpininkais ir vartotojais (Pastovūs santykiai labai svarbu)
  • Sulaukti grįžtamąjį ryšį iš vartotojų (ir tarpininkų)
  • Kontroliuoti paskirstymo strategiją (Suinteresuotas gamintojas daryti įtaką kainai ir t.t.)
  • Susitarti dėl išskirtinių teisių su tarpininkais
  • Minimizuoti saugojimo kaštus (minimizuojant atsargas)
  • Gauti pakankamą pelno dydį (pakankamas bet ne per didelis, nes gamyba yra grandinės pradžia ir visi kiti dar užsimeta savo antkainį ir produktas gali tapti per brangus)

Tarpininkų tikslai:

  • Savalaikiai ir dažni užsakymai (Užsakinėjama laiku, kai reikia ir kai gali pateikti gamint.
  • Aptarnauti daug gamintojų, siekiant užtikrinti vartotojams pakankamą pasirinkimą (Gimdo konkurenciją)
  • Tenkinti vartotojų poreikius
  • Vystyti santykius su gamintojais ir vartotojais
  • Efektyviai transportuoti ir sandėliuoti
  • Išskirtinio aptarnavimo kontraktai
  • Gauti pakankamą pelno dalį

Vartotojų tikslai:

  • Kuo įvairesnis prekių asortimentas (Vartotojui rūpi tik pirkti ir rasti)
  • Kuo įvairesnis pardavėjų pasirinkimas (Pasirinkimo galimybė)
  • Apsipirkti patogioje vietoje (Tinkama vieta)
  • Laiku rasti norimas prekes (ir patogus laikas yra sėkmė)
  • Galimybė atsiskaityti įvairiais būdais (pirkimas į kreditą ir t.t.)
  • Galimybė grąžinti netinkamas prekes (Vartotojo interesas)
  • Turėti pakankamai informacijos sprendimų priėmimui (turi žinoti ką perka ir galėti įvertinti)
  • Mokėti tinkamą kainą.

Paskirstymo variantai:

Gamintojas  Pašto sistema  Vartotojas (Paskirstymas su tarpininkais, paštu)

Pašto sistemos panaudojimas yra labai vertingas, privalumai:

  • Globalus tinklas, leidžianti pasaulinę prekybą
  • Pašto sistema turi išankstinę optimizaciją

Trūkumai:

  • Atsiskaitymai (Netobulos valiutos)
  • Fiziniai draudimai (Draudžiama įvežti)

Gamintojas  Firminės parduotuvės  Vartotojas (Pasitelkiant firm. Pard. Didžiulės išlaikymo ir paskirstymo išlaidos po pasaulį)

Gamintojas  Išvežiojamoji prekyba  Vartotojas (Kibinas.lt, nereikalingos investicijos į nekilnojamąjį turtą, tačiau apribojamas siūlomas asortimentas)

Gamintojas  Mažmeninė prekyba  Vartotojas (Atsiranda tarpininkas, kuris pats rūpinasi produktų pristatymu, užsakymu bei rinkos tyrimais, vartojimas)

Gamintojas formuoja mažmenines (mažas – brangias) siuntas mažmenininkui, pats gamintojas turės juos aptarnauti, vežioti prekes. Jį galima atpiginti pridedant vieną tarpininką (žr. sekantį).

Gamintojas  Didmenininkas  Mažmenininkas  Vartotojas (Didesnės – pigesnės siuntos, jis aptarnauja mažmenininkus, susidaro atskiri srautai)

Gamintojas  Prekybos agentas  Didmenininkas  Mažmeninikas  Vartotojas (Būdingas rinkoms,

Gamintojas  Agentas  Pramoninis paskirstytojas  Pramoninis vartotojas  Vartotojas (Būdinga globaliam verslui ir tiekimo sistemai)

Bendrosios paskirstymo strategijos:

  1. „Intensyvus“ Patogi tarpininkų dislokacija, labai daug tarpininkų, maisto, buitinės būtinumo prekės.
  2. „Atrankinė strategija“ Pasirenki tarpininkus pagal tam tikrus kriterijus, atsirenki. Labiau taikoma šiek tiek išskirtinėm prekėm
  3. „Išskirtinė strategija“ Pagal griežtus kriterijus pasirenkamas vienas tarpininkas ir per jį vyksta platinimas. Automobiliai, brangios prekės, išskirtinės. Kriterijai siejami su tarpininko patikimumu rinkoje ir su juo vardu. Monopolizuojasi ir gauna aiškią poziciją rinkoje.

Kiek logistinių kanalų gali turėti firma? – Tiek kiek gali suvaldyti ir kontroliuoti, tol kol jie neša naudą. Paštas, agentas, didmenininkas, mažmenininkas, gamintojas – gamintojui. Reikia sukurti tokią situaciją, kad vartotojas galėtų ateiti iki bet kurio logistinio taško, kur jau yra produktas ir būtų galimybė jį įsigyti, žinoma su to taško sąlygom (ar pirkti vieną pakuotę arba visą paletę, bet jis galėtų tai padaryti).

Patiko? Pasidalink

Miesto transporto tobulinimas, eismo organizavimo pertvarkymas

Miesto transporto tobulinimas, eismo organizavimo pertvarkymas bei perspektyvių naujų transporto priemonių ir sistemų pritaikymas ir įgyvendinimas suteiks Visiems miestų gyventojams galimybę greit ir patogiai keliauti, apskritai pagerins gyvenimo sąlygas ir net paskatins atsisakyti šiandien tokių įprastų ir reikalingų automobilių.

Daugelio stambių pasaulio miestų oras užterštas degimo produktais dešimteriopai smarkiau negu leidžia nustatytos normos. 1972 m. Los Andžele fotocheminių junginių koncentracija viršijo leistinas normas 64 kartus. Niujorke, Tokijuje, Čikagoje ar Los Andžele dėl užteršto oro apie 20 proc. vaikų serga ūmiomis arba chroniškomis kvėpavimo ligomis.

Didžiųjų Japonijos miestų — Tokijo, Osakos ir kt. — oras tiek užterštas, kad juo kvėpuoti visą laiką būtų pavojinga gyvybei, todėl šių miestų gyventojai yra priversti kas valandą pirktis gurkšni gryno oro, kuris pardavinėjamas gatvėse iš specialių automatų. reguliuojantys eismą policininkai naudojasi deguonies aparatais.

Los Andžele, labiausiai nuo smogo kenčiančiame JAV mieste, periodiškai sustabdomas transportas — antraip gyventojams grėstų nuolatinis pavojus užtrokšti.

1968 metais JAV paskelbta kova su oro teršimu. Nuo 1969 metų Europoje ir JAV nustatytas maksimalus leistinas įvairių kenksmingų priemaišų kiekis variklių išmetamose dujose, įvairiose šalyse šis kiekis skirtingas, tačiau kasmet paskelbiami vis griežtesni apribojimai. Mūsų šalyje pagal valstybinį standartą kontroliuojamas anglies monaksido kiekis benzininių variklių išmetamose dujose. Tam naudojami specialūs dujų analizatoriai, kurie parodo, kaip sudega benzinas, kokia yra išmetamų dujų sudėtis. Šiais prietaisais aprūpintos visos automobilių transporto įmonės. Be to, VAI griežtai kontroliuoja automobilių techninę būklę.

Ką mano automobilių supirkėjai

Pasak automobilių supirkėjų Panevėžyje – svarbiausias būdas, leidžiantis sumažinti oro teršimą, yra tobulinti patį automobilį, siekti, kad kuras jo variklyje visiškai sudegtų. Keičiama degimo kameros forma, tobulinama karbiuratoriaus konstrukcija, bandoma kuro mišinį pašildyti, dujų išmetimo sistemoje įmontuojami reaktoriai, kuriuose anglies junginiai visiškai sudega. Automobilius bandoma aprūpinti neutralizatoriais, kurie kai kurias dujas padaro nekenksmingomis, nors kol kas tai mažai tepadeda. Visos šios priemonės geros, tačiau jas panaudojant suvartojama daugiau kuro.

Bandomi ir sėkmingai eksploatuojami vidaus degimo varikliai, vartojantys suspaustas arba suskystintas gamtines dujas. Angliavandenilių jie išmeta 10 kartų, anglies oksidų 3 kartus mažiau. Tokių variklių degimo produktuose daug mažiau kietų dalelių, švino, o sieros beveik visai nėra.

Naudotas šaltinis: Transporto priemonių tobulinimas ir supirkimo sferoje

Patiko? Pasidalink

Efektyvi miestų apsaugos priemonė yra apgalvotas jų išplanavimas

Efektyvi miestų apsaugos priemonė yra apgalvotas jų išplanavimas, gatvių ir kelių rekonstrukcija, tinkamas eismo organizavimas. įkūrus pėsčiųjų zoną Niujorko centre, smalkių koncentracija ten sumažėjo tris kartus, o Vienos miesto centre — 70 proc Jau minėjome, kad automobiliai dujų ir kitų žalingų medžiagų išmeta mažiau, jei nereikia dažnai kaitalioti greičio, stabčioti ar vos vos slinkti. Dideliuose miestuose padidinti automobilių judėjimo greitį gali padėti koordinuotas eismo reguliavimas, skirtingo lygio sankryžos.

Tie, kieno buto langai išeina į judrią gatvę, puikiai žino, kokį nesiliaujanti triukšmą kelia pravažiuojančios mašinos. Daugelis galbūt sakys, kad prie automobilių gausmo, burzgesio ir bilsmo miestiečiai jau priprato, tačiau taip atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. Iš tikrųjų nuolatinis triukšmas erzina, trukdo susikaupti, dirbti, ilsėtis ir, suprantama, kenkia sveikatai: silpnina klausą, didina nervingumą, kraujospūdį. Triukšmo supamas žmogus miega neramiai, nuolat prabunda, o keldamasis jaučiasi pavargęs. Vos trisdešimties metų sulaukęs triukšmingojo Niujorko gyventojas girdi kaip perpus už jį vyresnis afrikietis, kuris gyvena ramiai, nevarginamas civilizacijos triukšmo.

Intensyvus automobilių eismas Šiauliuose

Pasak automobilių supirkimas Šiauliuose,  didžiausias „triukšmadarys“ šiuolaikiniame mieste — intensyvus automobilių eismas, kuris sukelia 30 proc. viso miesto triukšmo. Sumažinti automobilių srautą gatvėje — ne išeitis, nes ir vienas netvarkingas sunkvežimis ar autobusas gali sukelti 90-100 decibelų triukšmą, prilygstantį pramoninio šaltinio skleidžiamam.

Vadinasi, svarbiausia priemonė triukšmui sumažinti tai kaip, nors prislopinti automobilių variklių gausmą. Ypač — didelių, galingų mašinų, kurios ir pajudėdamos iš vietos, ir greitai ar lėtai važiuodamos kone riaumote riaumoja. Visų automobilių varikliams įrengti efektyvius slopintuvus brangiai kainuoja, be to, ir degalų tada sunaudojama daug daugiau. Kaip pritildyti automobilio variklį — sunkus galvosūkis konstruktoriams, bet spręsti jį reikia ilgai neatidėliojant.

Automobiliui važiuojant, triukšmą skleidžia ne tik burzgiantis variklis, bet ir padangos, per silpni ar netvarkingi duslintuvai, kėbulas, ypač jeigu krovinys į jį pakrautas kaip pakliuvo ar nepritvirtintas. Dar pernelyg garsiai bilda nelabai tobulos konstrukcijos sunkvežimių priekabos.

Šiuo metu gaminami tarybiniai automobiliai kelia tokio stiprumo triukšmą: lengvieji automobiliai 83-86, sunkvežimiai 86-92, autobusai 82-90 decibelų. Leistina norma gyvenamojo rajono teritorijoje dieną yra 55 decibelai (tokį triukšmą penkiasdešimties metrų spinduliu skleidžia vienas sunkvežimis ZIL-130 važiuodamas 60 kilometrų per valandą greičiu).

šaltinis: Miesto transporto tobulinimas, eismo organizavimo pertvarkymas

Patiko? Pasidalink

Vitaminai – tai organinės medžiagos, reikalingos automobilio vairuotojui

Vitaminai— tai organinės medžiagos, reikalingos organizmo procesų normaliai eigai. Bet kokiame mitybos racione būtinai turi būti vitaminų. Šiuo metu ištirta per 20 vitaminų. Gerai žinomi pagrindiniai iš jų, be kurių žmogus negali apsieiti. Tai A, B grupės vitaminai, vitaminai C, D, E ir K.

Jeigu maisto, produktuose trūksta vitamino A, žmogus blogiau mato naktį (prieblandoje), o tai yra labai svarbu vairuotojui. Vitamino A yra menkės kepenyse, kiaušiniuose, svieste ir kituose produktuose. Augaliniuose produktuose yra A provitamino — karotino, kuris organizme (kepenyse) paverčiamas vitaminu A. Karotino yra šiuose produktuose: morkose, pomidoruose, rūgštynėse, svogūnų laiškuose, abrikosuose, šermukšniuose.

Vitaminas C (askorbininė rūgštis) reguliuoja organizme medžiagų apykaitos procesus. Jeigu jo maiste trūksta, žmogus greičiau pavargsta ir sumažėja jo darbingumas. Vitamino C yra šviežiose daržovėse, vaisiuose ir žaliose augalų dalyse. Daug vitamino C Yra erškėtrožių uogose, juoduosiuose serbentuose, citrinose, ridikėliuose, svogūnų laiškuose, šviežiuose kopūstuose.

Jeigu maisto racione trūksta šių ir kitų pagrindinių vitaminų, „sutrinka normali organizmo gyvybinių procesų eiga, o jeigu jų maiste iš viso nėra, galima susirgti avitaminoze. Ypač svarbu, kad maisto racione vitaminų turinčių produktų būtų pavasarį, kai vitaminų produktuose stokojama.

Pastaruoju metu nustatyta, kad vitaminas C. aktyviai veikia reakcijos greiti, o tai labai svarbu automobilio vairuotojui.

Maitinantis keturis kartus, laiko tarpai tarp atskirų valgymų mažinami, todėl sudaromos palankiausios sąlygos virškinimui. Gerinant vairuotojo mitybos režimą, patartina valgyti lengvus priešpiečius (siekiant sumažinti pusryčių ir pietų kaloringumą), kurie turėtų sutapti su poilsiu po 3-4 val. darbo. Mėsos produktus rekomenduojama vartoti pietums ir pusryčiams. Augalinis maistas ir pieno produktai geriau tinka vakarienei, kurią reikėtų valgyti 1,5— 2 val. prieš miegą

Vasarą svarbią reikšmę vairuotojo mitybai turi automobilio šaldytuvas.

Kad auto vairuotojas išlaikytų gerą darbingumą, labai svarbu laikytis gėrimo režimo. Per parą žmogaus išgeriamas vandens kiekis (apie 2,5 l) gali keistis priklausomai nuo įvairių sąlygų (metų laiko, oro temperatūros kabinoje, darbo pobūdžio ir kt.). Jeigu vairuotojas kelionėje išgeria per daug vandens, tai organizmas perkraunamas skysčiu, sutrinka vandens druskų pusiausvyra, sunkiau dirba širdis, sumažėja darbingumas. Kelionėje vairuotojui nedera gerti vandens kiekvienu atveju, o juo labiau iš atsitiktinių šaltinių. Troškulį malšinti reikia šaltu vandeniu iš termoso, dar geriau — parūgštintu arba mineraliniu vandeniu. Troškulį gerai malšina karšta arbata, ypač žalia.

Vairuotojas turi žinoti, kad troškulio pojūtis gali atsirasti ne tik tada, kai organizme trūksta vandens, bet ir tada, kai išdžiūsta burnos ir nosiaryklės gleivinė (netikras troškulys). Tada pakanka iš termoso atsigerti keletą gurkšnių vandens, stengiantis jį ilgiau palaikyti burnoje.

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Patiko? Pasidalink